מעריכים את ההשקעה | ניו זילנד נובמבר 2019

מתוך דברים שנאמרו בערב סיום הטיול לניו-זילנד (14.11.19 – 5.12.19):

חברים נפלאים ואהובים ויוסי כמובן,

נראה לי שכולנו עברנו “מטאמורפוזיס” בטיול בארץ המופלאה והדרמטית הזו, שבה הלוחות הטקטוניים זזים כל הזמן, הרי הגעש גם הכבויים פעילים, המים מתחת לפני השטח רותחים ויש בה כל הזמן קווי הפחתה, חיכוכים תרתי משמע בין יבשה לאוקינוס נסוג, בין שחיקה לבלייה, גייזרים פעילים, מעיינות חמים, קרחוני ענק מתנשאים, נהרות, אגמים ומפלי ענק תת קרקעיים ועל קרקעיים, ארצות פיורדים מופלאות וגם פיורד אחד מדהים ביופיו “ששמו ניתן לו בטעות…”, יערות גשם, עצי סוקוייה ענקיים ועצים שנעקרו בשיטפון ונחתו על חוף הים והפכו לפסלים.
וגם .. נקענו את צאוורנו במרדף אחרי בנות הכנף יפות הצבע וזנב המניפה ועד לקוטב הדרומי (כמעט) הגענו כדי לחזות באלבטרוס המלכותי והוא אכן כזה!!! ובפינגווין צהוב העין שעליו סיפרו לנו שהוא קטן וחמוד ובלית ברירה גם האמנו לסיפור !!
וזה לא הכל. ה-Bloody Tourists שכולם Senior Citizens החליטו לשבור את תקרת הזכוכית: זה התחיל בגלישה צוהלת באומגה, נמשך בטיסות במסוקים והסתיים בשיט בסירות מהירות – Jet Boats.
אמרתי “מטאמורפוזיס” !!!!

את כל אלה, ועל כל אלה ועל חוויות ופעילויות רבות נוספות – הגית, תכננת והנהגת אתה יוסי, והפעמת את כולנו.

ניו זילנד אכן מקום מדהים תחת השמש, אבל אפשר להבין ולחוות את עצמתה המיוחדת רק עם הסברים כל כך ברורים, מלומדים, מעמיקים ומרתקים כמו אלה ששמענו ממך. עם יכולת גאונית להסביר ולפשט כל תופעה, תוך שימוש והדגמה במידת האפשר בכפות הידיים שלפתע הופכות לשני צידי הרכס שמהם מזדקר מבטן האדמה זרם אדיר של לבה שמתקשה והופכת להר!! למשל…..
כל זאת בנוסף לכל השאלות, הנושאים והעניינים שעלו תוך כדי ההסברים. כך השבת על שאלות בגיאולוגיה, זיאולוגיה, ביולוגיה, בוטניקה, אנתרופולוגיה, אבולוציה, פילוסופיה, פסיכולוגיה וגם תנ”ך ומסורת. ועוד הרהבת עוז וצטטת בעל פה שיר של רוברט סרוויס – How do I Know , ואם לא די אז קיבלנו גם זמרת יווניה בעצמה ובדואט עם זמרת איסלנדית ותוספת של קטעי מוזיקה מדהימים.
וכל העושר הזה מגיע אלינו בדרכך המיוחדת מלאת הסבלנות והנועם, מתובלת בהומור דק ומחודד וארוזה בפיתה עם פלפל , חומוס וטחינה.

ויש עוד – קבלנו גם התייחסות אישית, רגישה ומלאת נדיבות ורוחב לב לכל אחד ואחד מאיתנו. כך עמדת וצילמת את כל משוגעי האומגה, כך דאגת שמי שלא שט למערה הקרסטית – יצא לפגוש את האורגניזמים יוצרי האור למחרת, ומי שלא זכה לשוט, רחמנא ליצלן, בסירות המהירות, זכה לכך לאחר יומיים. וכך גם נתת מענה, במידת האפשר, לכל פניה אישית, לכל צורך ו/או גחמה.
יוסי חשוב שתדע שזה לא מובן מאליו וכולנו תמימי דעים ויודעים להעריך ולהוקיר את ההשקעה, האיכפתיות והאהבה שבה הנהגת את הטיול והיית כל הזמן חלק בלתי נפרד מאיתנו.

ולסיום – אנו מודעים לכך שיחד איתך ושותפים פעילים לתכנון הטיול הם אנשי הצוות חנה וקובי, שהשקיעו עבודה רבה ומאומצת לפני הטיול, ליוו אותנו במהלכו וסייעו לפתור תקלות ובעיות שצצו. אנו מודים לצוות על טיול מופלא, מעניין ומרתק.

חיבוק גדול ותודה
דרורה בית אור בשם כל קבוצת המטיילים

שיתוף